Subscribe Twitter Twitter

7 Aralık 2010

Demirören'in Borcu



"Beşiktaş, geleceği en sağlam olan kulüptür."
"Fulya projemiz hiç bir kulüpte yok."
"Mali yapımız çok iyi bir durumda."
"Şartlar gerektirdiği için kulübe para vermek zorunda kaldım."
"Avrupa futbolu mali açıdan çökmüş durumda ve başkanların kulübe para vermesi bazen doğal karşılanmalı."
"Ben paramı geri alacağım, o çocuklarımın rızkı."


Sözlerin tamamı, Beşiktaş'a toplam 93 milyon TL borç vermiş olan Yıldırım Demirören'e ait. Tüm basın bültenlerinde yer aldı zaten. Baştan söyleyeyim, ben bunların %90'ına inanmıyorum. 6 yıldan uzun süredir devam eden Demirören dönemine bardağın boş tarafı hakim oldu genelde. Ve o bardağın birkaç iyi transferle hemen dolacağını kabul edemiyorum. Sadece dolu tarafını görmek isteyenlerin sayısı arttı o kadar. Biri böyle konuşunca da "kulübün gidişatına taş koyanlar var" sözleri peşinden geliveriyor, o da ayrı bir komedi.


Takımın (dikkat, kulübün değil) saha içi performansı şu ana dek ağzımı açık bırakmasa da bana gayet umut veriyor açıkçası. Tamam, Schuster'den de şahsen memnunum. Yalnız Beşiktaş A.Ş'nin mali durumunun nesi gayet iyi Allah aşkına? Sadece başkanına 93 milyon TL borcu bulunan bir kulüp nasıl bir gelir düzeyine sahip olabilir ki o mali durum iyi sayılabilsin? Demirören'i kulübü bu kadar borçlandırmaya iten o "şartlar" neymiş de 6 yıldır düzelememiş bilmek isterim ben. Transfer gideri / alınan verim dengesini bir türlü ayarlayamayan, 2004'ten beri kulübü başarısızlığa mahkum etmiş bir başkandan söz ediyoruz. O kadar parayı nasıl ve ne şekilde geri alacak bilmiyorum ama bunu geri ödemek için kulübün gerçekten sağlam gelir kaynakları yaratması gerekiyor.


Son yayımlanan ve 2008/09 sezonunu baz alan Deloitte Para Ligi raporunda Fenerbahçe, yaklaşık 170 milyon TL yıllık geliriyle 30. sırada yer almıştı. Beşiktaş listeye giremediğine göre geliri daha az malum ki. Bu da demek oluyor ki kulübün sadece Demirören'e olan borcu, yıllık gelirinin en az %55'inden hayli fazla. 320 milyon TL'lik toplam borcu düşünmek bile istemiyorum bu durumda, ki İMKB'ye göre kulübün piyasa değeri zaten 367,2 milyon TL!


Yakında yeni stad yapımına el atıyor Demirören. Ümit ediyorum ki o bari son 6 yılın acı bir özeti olarak karşımıza çıkmasın. Zaten kulüp bu mali yapıyla giderse sonunda asıl borçlu olan taraf, milyonlarca Beşiktaş taraftarına karşı Demirören olacak.

0 yorum:

Yorum Gönder

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...