Subscribe Twitter Twitter

10 Ocak 2011

FIFA Ballon D'Or


Altın Top sahibini buldu nihayet. En iyi teknik direktör ödülü, yoldan kimi çevirseniz aynı cevabı vereceği üzere Mourinho’nun oldu. En iyi erkek futbolcu olarak da Ballon D’Or bu sene de Messi'nin ellerinde yükseldi. Elbette Messi'nin performansına laf edemem ama Xavi ile Iniesta Altın Top'u hak etmek için daha ne yapmalıydı kestiremiyorum. Özellikle Iniesta, kendi yeteneğinin sınırlarını Messi ve Xavi'den daha çok zorlamıştı bana göre. Ki ödül için asıl kriter olarak da bu düşünülmeli; sınırlarını zorlamak...

Her şey güzel hoş da, adı gün geçtikçe daha çok yolsuzlukla anılan FIFA, buna paralel olarak ödül törenini yine bir PR şovuna dönüştürdü. Tıpkı 2018 ve 2022'nin ev sahiplerinin açıklandığı törende olduğu gibi. Andrew Jennings’in gerek kitabında, gerek belgeselinde açığa çıkarmadığı kanıt kalmadı neredeyse. En son Eurosport Türkiye’nin bu gazeteci ile yaptığı röportajla bunu pekiştirmiş olduk. Bugün gelen haberlerden de FIFA Etik Komitesi’nden ünlü bir avukatın (Günter Hirsch), tüm o ithamlara cevap verilememesi yüzünden istifa ettiğini öğrendik. Hal böyleyken FIFA Fair Play ödülünün verilmesi benim ve eminim daha birçoğu için gayet anlamsızdı; ki onu da Şenes Erzik verdi. Sevinsem mi üzülsem mi bilemedim.

Bu arada en iyi gole verilen Puşkaş ödülünü bizim Hamit kazandı. Tüm törenin en güzel anı da, ödülü Hamit’e o şutu kalesinde gören Kazakistan kalecisinin teslim etmesiydi. Asıl Fair Play diye buna derim işte ben…

0 yorum:

Yorum Gönder

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...