Subscribe Twitter Twitter

6 Temmuz 2011

Futbolda Temizlik Zamanı


Pazar gününden bu yana ağzımız açık izliyoruz olanları. Gerçi ben kendimi bildim bileli o maç ayarlanmış, bu futbolcu satılmış gibisinden türlü türlü laf kalabalığı arasında büyüdüm birçok yaşıtım gibi. Yalnız bu seferki hepsinden farklı. Kaç gündür bekliyorum bir şeyler biraz daha netleşsin de öyle yazayım diye. Mesela bu yazıyı dün yazsaydım "federasyonun nasıl hiçbir gelişmeden haberi yoktu?" gibisinden kelamlar edebilirdim ama bugün bir baktık ki Mahmut Özgener de şüpheli olarak sorgulanıyor. Neyse, bu soruşturma tahminimden oldukça hızlı ve etkin ilerlese de birçok şeyin netleşmesi zaman alacak. Yazalım gitsin...

Her şeyden önce Fenerbahçeli arkadaşlarım adına cidden üzüldüm. Zira iddialar kısmen bile olsa doğruysa, mesela  savcının Mehmet Ali Aydınlar'a sözde dediği gibi Fener'in son 5 maçının skoru önceden biliniyorsa, durum vahim işte. O kulübün Türkiye genelindeki yüz binlerce taraftarının hislerine yazık. Niang gole giderken yaşadığı heyecana, Alex topun başına geçince hissettiği umuda, rakip takım Volkan'ın üzerine gelirken kapıldığı korkuya yazık. Hepsi bir anlamda boşuna oluverecek bir anda. Devre arasında veya maç öncesinde birkaç yüz bin dolar sayesinde satın alınmış hisler olacak çünkü hepsi. Tabii iddialar doğruysa...

Taraftarın ardından sezonun özellikle ikinci yarısı gerçekten iyi işleyen sahadaki takıma ve Aykut Kocaman'a yazık. Her ne kadar onca iddia dolaşsa da ligin son 17 haftasını domine etmiş bir takım vardı çünkü. Kaç maçlarını izledik ve 'oynayan' bir takım gördük, yani şahsen ben öyle düşünüyorum. Sahadaki her hareketi şikeye bağlayamayız ya? Bu adamların emeğine de yazık işte. Bu noktaya Aykut Kocaman da değindi basın toplantısında. Oyuncuların emeğine ve alın terine yazık olmasın dedi hani. Katıldığım noktaları bu paragrafta açıkladım zaten ama Fenerbahçe birkaç puan farkla şampiyon olmuş olsa anlarım. E o zaman ligi aynı puanla tamamlayan Trabzonsporlu oyuncuların alın teri ne olacak ortada gerçekten şike varsa? Olaya yalnızca Fenerbahçe açısından bakılırsa Kocaman haklı olabilir. Yalnız hakkaniyet boyutundan bakarsak Trabzonspor mağdur durumda olmaz mı?

Birkaç saat önce Yıldırım Demirören ve Serdar Adalı da çağrılmış sorguya. Beklenmeyen bir durum değildi, ki zaten bu pisliğe kim batmışsa cezası neyse çeksin. Sezon boyunca zaten millet olarak gözümüz önce renkleri, sonra futbolu görüyor. Onca gerginlik de buradan doğuyor. Futbol tarihimizin en kritik dönemlerinden birini yaşıyoruz. Bari bu noktada renkleri bir kenara bırakalım çünkü uzun zamandır göz ardı ettiğimiz 'güzel oyun' futbol elden gidiyor bu kez. Şimdi bu pislik temizlenmezse önümüzdeki sezon hangi maçı rahatça izleyebileceğiz ki? Kime ve neye güvenebileceğiz? İşte bu yüzden zaman temizlik zamanı. Süper Lig'i ve futbolumuzu koruma zamanı. Renk ayrımı yapmanın değil... Adı, sanı, rengi, itibarı neyse olaya karışan her kulüp cezasını bulsun. Çünkü bulmazsa bu kez ne federasyona güveneceğiz, ne ligin kalitesine inanacağız, ne de futbolu sevebileceğiz... Kaldığımız yerden tantanaya devam edeceğiz sonra, ki bunu hiç ama hiç istemem.

Son olarak herkesten rica edeceğim, bu yazıda gördüğünüz her cümlenin başına "Eğer iddialar kanıtlanırsa" ibaresini koyarak okuyun. Daha yargı kolları bile net hüküm vermeden sağda solda her şüpheliye bir şikeci gözüyle bakılıyor ve bir anlamda kirlilik oluşuyor çünkü sonra...

0 yorum:

Yorum Gönder

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...